Boilermarkt case

De webshop Boilermarkt is een relatief nieuwe speler in de markt en richt zich op de verkoop van boilers. Zij verkopen voornamelijk onbekende merken en het is onze taak om marktaandeel te veroveren in deze markt. Het doel vanuit de klant is om minimaal een ROAS (return on ad spend) van 750 te behalen.


Het eerste jaar leverde al mooie resultaten op. Met een omzet van bijna enkele tonnen en een ROAS van 1200, waren de cijfers bemoedigend. In de jaren die volgden, is het belangrijkste doel om de omzet binnen de marge van Boilermarkt te laten groeien. Het budget is onbeperkt zolang de ROAS boven 750 blijft.


Door de goede wisselwerking tussen de advertentiecampagnes en de webshop hebben we de lijn goed kunnen doorzetten. De ROAS is door de jaren heen gedaald, maar dit is het gevolg van het verder verkennen van de grenzen met de campagnes in deze competitieve markt. De ROAS blijft nog steeds ver boven het doel en Boilermarkt heeft zichzelf een stabiele plek in de markt verworven.

In 2024 zijn we opnieuw uitgeroepen tot Google Premier Partner, wat betekent dat we behoren tot de beste 3% van de Google Ads-bedrijven. Dit wordt jaarlijks vastgesteld aan de hand van verschillende factoren, waaronder groei in het aantal klanten, klantbehoud, productdiversificatie en jaarlijkse uitgaven.

Ben je op zoek naar hulp met Google Ads of online Marketplaces zoals BOL.com? Wij kunnen je helpen, of je nu net begint of al bezig bent en meer wilt bereiken. We maken graag vrijblijvend een rapport met de kansen of een scan van je huidige account voor je zodat we samen kunnen kijken hoe we je online resultaten kunnen boosten.

Laten we kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.

Neem contact op

Castelijn Mode Beek case

De kledingwinkel Castelijn Mode Beek heeft sinds 2012 een webshop, die aanvankelijk als etalage voor de winkel werd gebruikt. Enkele jaren geleden is besloten om het aandeel e-commerce te laten groeien en echt gebruik te maken van de webshop. Bij deze groei is het belangrijk om de kosten/baten-verhouding positief te houden. De ROAS (Return on Ad Spend) mag voor Castelijn niet lager zijn dan 850.


Voordat wij begonnen, bedroeg de omzet €10.000 met kosten van €6.500 uit Google Ads, wat neerkwam op een ROAS van 166. Er was dus snel actie nodig om van Google Ads een winstgevend kanaal te maken. Met een nieuwe strategie hebben we in de eerste maanden laten zien wat het potentieel van Google Ads is door onnodige kosten te beperken en de campagnes en targeting anders in te richten.


In ons eerste jaar hebben we een ROAS van 1070 behaald, met een omzet van €24.000. We hebben deze lijn in de jaren daarna kunnen doorzetten. Naast een verdubbeling van de omzet per jaar blijft de ROAS ook steeds groeien.